FolderPlan: uw huis-aan-huis reclame in de juiste brievenbus

Waarom FolderPlan?

  • Verspreidplannen met de hoogste kans op conversie
  • Minimale verspilling van foldermateriaal
  • Altijd actuele postcodegegevens

Uw folder echt bij uw doelgroep op de mat. Het resultaat: hogere respons, lagere druk- en verspreidkosten. En vooral: meer kans op conversie.

Huis-aan-huis, maar dan wel slim en selectief

Hoe krijgt u meer klanten naar uw winkel(s)? Waar wonen de consumenten die graag naar uw winkels gaan? In welke postcodegebieden zitten de gretigste kopers? Of juist nieuwe klanten? Als u dat zou weten, kunt u veel gerichter folderen. Gelukkig kunt u met ons FolderPlan uw verkoopfolders effectief huis-aan-huis verspreiden. Uw folders bereiken op die manier de juiste brievenbussen. In heel Nederland of alleen in een kleinere regio.

Uw folder echt bij uw doelgroep op de mat

Met onze analyse krijgt u de beschikking over de postcodes die specifiek voor uw retailorganisatie de hoogste kans op conversie bieden. Daarbij baseren we ons op tal van socio-demografische criteria, zoals inkomen, gezinssamenstelling, opleidingsniveau, et cetera.

Een voorbeeld van hoe we dit kunnen aanpakken:

  1. Doelgroep bepaling: samen met u stellen we vast wat uw doelgroep is
  2. Marktgebied bepaling: bijvoorbeeld een straal rondom uw winkel(s)
  3. Definiëren ideale folderdoelgroep

Het resultaat: haarscherp inzicht in het aantal huishoudens per geselecteerd postcodegebied, inclusief natuurlijk het aantal ja/nee-stickers.

Zo kunt u heel nauwkeurig de juiste oplage bepalen en beperkt u verspilling van foldermateriaal tot een minimum.

Gericht folderen in uw verzorgingsgebied

Hebt u het idee dat u huis-aan-huis meer folders verspreidt dan nodig is? Of dat u misschien juist bepaalde gebieden mist? Door gericht te folderen in het verzorgingsgebied van uw winkels, zijn uw aanbiedingen voor een veel grotere groep relevant. Want als u uw klanten daadwerkelijk bereikt, kunnen de opbrengsten hoog zijn: 72% van de consumenten zonder ja/nee-sticker ontvangt graag huis-aan-huis-reclame. In liefst 26% van de gevallen leidt dat tot actie.

Hogere respons, lagere druk- en verspreidkosten

Een gerichtere verspreiding zorgt voor meer winkelbezoekers en een hogere respons op uw reclamefolders. Door besparing van druk- en verspreidkosten realiseert u bovendien ook nog een betere ROI op uw communicatie inspanningen. En heeft  u uw huis-aan-huis conversiekanon al aan de praat? Dan kunt u kunt u ook nog verder kijken. In combinatie met onze segmentatietechnieken beschikt u over extra mogelijkheden om uw doelgroep te bereiken. Ontdek bijvoorbeeld in welke postcodegebieden de meeste ‘lookalikes’ van uw beste klanten wonen. Of in welke gebieden de meeste potentiële nieuwe klanten.

Gebaseerd op de beste consumentendata van Nederland

Cendris baseert zich voor uw verspreidplan op de beste consumentendata van Nederland. Onze ervaren commerciële data-analisten maken daarmee een folderplan waarmee u het rendement van uw huis-aan-huis-verspreiding echt een boost geeft. Als dochter van PostNL beschikken we bovendien altijd over de meest actuele postcodegegevens. Want wist u dat er in Nederland elke week ruim 5.000 postcode-huisnummer-combinatie wijzigen? Niet voor niets zijn de meeste grote retailers van Nederland al klant van Cendris.

Ook een FolderPlan dat telt?

Maak een afspraak met een van onze experts. Die vertelt u graag meer over het FolderPlan. Of neem telefonisch contact met ons op.

 

Andere producten in Prospect Data: nieuwe klanten (prospects) beter bereiken

Zakendoen begint natuurlijk met luisteren en inzichten verwerven. Maar vervolgens wilt u natuurlijk mensen interesseren voor uw product of dienst. Dan moet u die echter wel weten te bereiken. Met Cendris Contactgegevens krijgt u snel en eenvoudig de beschikking over contactgegevens van potentiële klanten.

Meer weten?