Cendris biedt Wegener Media inzicht in datakwaliteit

Cendris biedt Wegener Media inzicht in datakwaliteit

In kaart brengen datakwaliteit zorgt voor structurele verbetering klantgegevens

Den Haag, 16 april 2014 – Wegener Media breidt de samenwerking uit met Cendris. Het mediabedrijf werkt al ruim vijftien jaar met de marketingspecialist, maar wil nu meer inzicht in de impact van datakwaliteit binnen de organisatie. Met de Datamanagement Scan helpt Cendris Wegener Media om de datakwaliteit in kaart te brengen en mogelijke knelpunten op het gebied van datamanagement op te lossen.

De Datamanagement Scan biedt ons meer inzicht in de aanwezige consumentendata, hoe we deze beter kunnen benutten en zorgt ervoor dat we efficiënter kunnen werken”, zegt John Derksen, Data Developer Marketing Intelligence bij Wegener Media. “Ook wordt inzichtelijk dat we contactgegevens missen van consumenten die mogelijk interesse hebben in onze diensten. Doordat we nu beter inzicht in de data hebben, kunnen we consumenten gerichter en relevanter benaderen en kunnen we op zoek naar de contactgegevens die we daadwerkelijk nodig hebben. Het onderzoek heeft tevens nieuwe belbare contacten aan het licht gebracht, die we voorheen uitsloten.”

Integraal klantbeeld

De Datamanagement Scan meet de datakwaliteit van Wegener Media en welke verbetermogelijkheden er gerealiseerd kunnen worden, zodat er toegewerkt kan worden naar een verbeterd integraal klantbeeld. De scan is uitgevoerd door het houden van interviews met medewerkers, questionnaires en data-analyses. Het resultaat bestaat uit een kant-en-klaar advies, een stappenplan om tot verbeteringen te komen en een begeleidende business case. Hoewel er continu aandacht is voor het verbeteren van datakwaliteit, wordt bij datamanagement gerelateerde issues vaak geacteerd op incidenten en te weinig op preventie. De scan onderzoekt met een data-analyse hoe volledig, actueel en uniek de actieve en inactieve consumentendata van Wegener Media zijn, analyseert het niveau van de datakwaliteitsbeleving binnen de organisatie en welke verbeteringen er nog kunnen plaatsvinden.

Klantbehoud en leadconversie

Uit de Datamanagement Scan kwam ook naar voren dat de datakwaliteit en het dataverwerkingsproces sterk kan worden verbeterd, door bijvoorbeeld betere registratie en regelmatige data-opschoning. Als de aanbevolen verbeteringen worden doorgevoerd bespaart Wegener Media structureel kosten. Daarnaast liggen er meer mogelijkheden om de omzet te verhogen door klantbehoud en leadconversie te verbeteren.

Wilt u hier meer over weten?

Neem dan contact op met Loes Spoelman – de Smit, account manager, via loes.spoelman@cendris.com of 06 – 515 430 15.

Voeg een reactie toe

Meer weten?