Must read! Permanente campagne

Hoe politieke partijen en politici verkiezingen kunnen winnen

Must read! Permanente campagne

Big Data. Ook politieke partijen beginnen er steeds meer gebruik van te maken. Kunnen bedrijven op basis van consumentengedrag bepalen waar hun klanten precies zitten, voor politieke partijen is dat veel moeilijker. Kiezen gebeurt tenslotte anoniem. Toch zijn er vooral dit jaar grote stappen gezet bij de toepassing van big data ter ondersteuning van politieke campagnes.

Iedere vier jaar gaan politieke partijen en politici op zoek naar de stem van de kiezer. Ze proberen door campagne te voeren zoveel mogelijk stemmen te vergaren. Soms lijkt de kiezer een ongrijpbaar fenomeen.

Niets is minder waar. Campagne voeren helpt en kan zelfs het verschil maken. Het dichten van de kloof tussen burger en politicus is mogelijk. Dit boek gaat over verkiezingen winnen. Niet door campagne te voeren twee weken voor de verkiezingen. Dat heeft zin, maar het echte succes zit ver daarvoor. Noem het ‘permanent campagne voeren’. Structureel met de kiezer in gesprek zijn en relevant worden in het leven van de burger.

Dit boek, van Stichting Politieke Academie, gaat in op strategieën achter het voeren van een continue gesprek met de kiezer. Vol instrumenten, handreikingen, praktische tips en inspirerende voorbeelden. Daarbij speelt big data een belangrijke rol. Zo kan op postcodeniveau nauwkeurig worden bepaald waar een partij de grootste kans op succes heeft.

Data essentieel onderdeel van succesvolle campagnes

Nathalie van Ommeren, marketing manager Cendris, is medeauteur van dit boek. In hoofdstuk tien vertelt zij over de rol van big data voor het permanent voeren van campagnes. Tegenwoordig worden in een dag evenveel data gegenereerd dan voorheen in een eeuw verzameld werden. Wat kan men in de politiek hiermee? En wat kan predictive analysis voor hen betekenen?

Overigens is big data niet alleen van belang voor de politiek. Alle sectoren kunnen inzichten uit big data halen voor hun bedrijfsstrategie. Zeker ook uit een boek dat gaat over politieke campagnes. Kiezers verleiden tot een stem met beperkte middelen, in een hyper-concurrerende omgeving waar emoties een belangrijke rol spelen levert bruikbare lessen op voor het bedrijfsleven.

Een must have voor politieke partijen, individuele politici en bestuurders. Een need to have voor ieder ander. Voor slechts € 29,95 direct te bestellen via www.politiekeacademie.eu.

Tijdelijk extra kwantum-korting via Cendris

Als coauteur van dit boek bieden wij u nu tijdelijk de mogelijkheid om deze uitgave met korting te bestellen. Bijvoorbeeld voor uzelf, collega’s of relaties. De korting geldt vanaf een bestelling van 5 exemplaren en bedraagt 15% (vanaf 5 exemplaren) of 20% (vanaf 10 exemplaren).

Interesse? Stuur een mail naar nathalie.van.ommeren@cendris.com.

Voeg een reactie toe

Meer weten?