Voorkom onnodige kosten! Versterk je e-commerce met data

Wie naar de e-commercemarkt kijkt, kan niet anders dan concluderen dat alle vijf krachten van Porter op dit moment sterk aan verandering onderhevig zijn. De markt is dynamisch en verandert snel.

Lees meer

Predictive analytics: kijken door de glazen databol

Een aantal van de meest inspirerende voorbeelden van de glazen databol, te weten de predictive analytics, komt van buiten de muren van de marketingafdeling. Volgens collega Mischa van Bochove kunnen wij daarvan leren.

Lees meer

De customer journey van de interne klant

De customer journey is hot! Maar niet alleen van externe klanten. Ook die van de interne klant is erg interessant voor de documentprofessional of IT-er.

Lees meer

Waarom neuromarketing de perfecte aanvulling is op bigdatamarketing

Neuromarketing vult het gat op dat bigdatamarketing achterlaat. Om te achterhalen welke klant op welk moment behoefte heeft aan een product of dienst.

Lees meer

Belt een klant u? Dan was de klantcommunicatie onduidelijk!

Lees meer

Social metrics buiten je eigen site: begin er maar eens aan

Blog over een zoektocht naar social metrics buiten je eigen website. Kwestie van klein beginnen, een eigen draai aan bestaande KPI’s geven en gewoon doen!

Lees meer

Facturatie en betaling zijn marketinginstrumenten!

5972 Ik ervaar als consument weinig betaalgemak. De meeste leveranciers willen vooral automatische incasso, dat is voor hen wel zo eenvoudig. Als consument ervaar ik die eenvoud gewoonweg niet. Zodra ik een automatische incasso laat uitvoeren, verdwijnt mijn overzicht van (gewenste) betalingen. En moet ik ingewikkelde toeren uithalen om via een sms- of emailnotificatie mijn […]

Lees meer

Kotler blijft de baas van marketing

5996 Vraag aan tien marketeers wie de ‘godfather’ van marketing is, en meer dan de helft zal antwoorden: Kotler. Hij is wat Freud is voor de psychologie en Marx voor het socialisme. Zonder Kotler had marketing zoals we het nu kennen niet bestaan. Als influencer in de 21ste eeuw zou je Kotler al gauw over […]

Lees meer

Vijf besparingen dankzij excellent datamanagement

Vijf concrete besparingen die voortkomen uit het voeren van een excellente datamanagementstrategie en het toewerken naar een integraal klantbeeld

Lees meer

Goed voorbereid op de Reclamecode Social Media

Sinds 1 januari 2014 is de Reclamecode Social Media een feit. De vijf belangrijkste punten uit deze code op een rij.

Lees meer

Van webanalytics naar klantanalyse naar klantcommunicatie

In zeven stappen van webanalytics naar klantanalyse naar klantcommunicatie.

Lees meer

Meer weten?