Bent u klaar voor de consument van 2020?

Bent u klaar voor de consument van 2020?

Internationale concurrentie, steeds slimmere technologie en een nieuwe generatie consumenten. Bent u klaar voor 2020? Om e-commerce bedrijven klaar te stomen voor de toekomst is zojuist het boek ShoppingTomorrow uitgebracht. Dit innoverende en praktische boek is onmisbaar voor iedere (web)winkelier.

“Hoe winkelt de consument in 2020 en hoe kan B2C verkopend ondernemend Nederland succesvol inspelen op de grote veranderingen die gaan komen?” Met deze vraag vertrokken ruim 660 experts uit de retail-, reis- en financiële industrie op een onderzoekstocht, Shopping2020. Het boek ShoppingTomorrow is het resultaat van twee jaar onderzoek en praktijkervaring van dertig expertgroepen die de volledige e-commercesector in Nederland vertegenwoordigen. Vanuit Cendris was Riens Koopman gastheer voor het hoofdstuk Analytics & Big Data. Lees hier het hoofdstuk waarvoor wij input hebben gegenereerd.

riens

Duidelijke adviezen en tips voor (web)winkeliers

Wat zijn de belangrijkste technologische ontwikkelingen in de customer journey? Welke invloed gaan e-commercegiganten als Amazon, eBay en Alibaba hebben op de Nederlandse retail? Hoe kunt u de consument van de toekomst (blijven) bereiken? Hoe helpt Analytics & Big Data het onderscheid te maken? De antwoorden op deze, en nog vele andere, vragen vindt u in het nieuwe boek ShoppingTomorrow: Bent u klaar voor de consument van 2020? Onder andere de volgende onderwerpen komen aan bod: (agile) strategy, cross-border (e-)commerce, omnichannel-organisatie & -architectuur, retailconcepten, de (slimme) winkel, commerce-platformen, wetgeving, belastingen, analytics & big data, branding & experience etc. Het boek bevat duidelijke adviezen en tips waarmee u zich goed kan voorbereiden op de toekomst. Na het lezen van dit boek weet u welke veranderingen eraan komen en hoe u uw organisatie klaarstoomt voor de consument van de toekomst.

Hoofdstuk Analytics & Big Data

Binnen retail wordt er veel verwacht van de toepassingen van Big Data. Het zou de grondstof zijn voor toekomstig commercieel succes. Veel ondernemingen zien de mogelijkheden, maar zijn nog onvoldoende in staat om deze in de praktijk te brengen.

In het hoofdstuk Analytics & Big Data gaan we in op de mogelijkheden voor retailers. Na eerst in te zijn gegaan op trends en ontwikkelingen laten we een aantal mogelijke toepassingen zien. Vervolgens behandelen we de zes enablers voor Analytics & Big Data:

  1. Strategie
  2. Cultuur & organisatie
  3. Kennis & opleiding
  4. Data
  5. Analyse & tooling
  6. Privacy & beveiliging

Aan het eind van het hoofdstuk bieden we retailers een leidraad om met Big Data aan de slag te gaan door de introductie van een Maturity Model dat toegepast kan worden op de eigen situatie en het aanreiken van een Roadmap om Analytics & Big Data succesvol te implementeren in de eigen organisatie.

Bestel het boek!

Heeft u interesse in het boek ShoppingTomorrow? U kunt het bestellen via www.shoppingtomorrow.nl.

Over Shopping2020

Het onderzoeks- en actieprogramma Shopping2020 wordt ondersteund door 24 branche- en belangenverenigingen, van de ANVR (reizen) tot en met het Verbond van Verzekeraars. Shopping2020 is gestart om de grote veranderingen in de markt, het consumentengedrag en de technologie in kaart te brengen en een toekomstbeeld te schetsen. Hiermee willen we de Nederlandse retail voorbereiden op de consument van 2020 en de komst van de e-commercegiganten die vanuit het westen en oosten op Nederland afkomen.

Wilt u meer weten over welke mogelijkheden Analytics & Big Data de retail kan bieden?

Neem contact op met Riens Koopman, Director Cendris, via riens.koopman@cendris.com of 06 – 512 651 97.

 

Reacties
  1. 01 12 2015

    Wat een te gekke actie is dit zeg!15 euro korting op een mooi shirt is nurlutaijk niet mis. Een vriend van mij kwam met deze actie aanzetten en ik vind het echt te gek.Gewoon even simpel een kortingscode invoeren en je krijgt daar al maar liefst 15 euro korting mee, echt geweldig.Ik ga het zeker doorsturen naar andere vrienden van mij want die kunnen ook wel wat korting gebruiken.Meer winkels zouden dit initiatief moeten nemen want zo trekken ze nurlutaijk ook meer klanten, 15 euro vind ik dan ook een prima bedrag. Ik hoop dat shirtlovers dit vaker doet want dan word ik zeker 1 van hen vaste klanten.

Voeg een reactie toe

Meer weten?