Multichannel campagnemanagement effectief én efficiënt organiseren

Grip houden op multichannel-campagnemanagement

Uw doelgroep gericht bereiken en beraken vraagt meer dan ooit om een slimme aanpak. Er zijn vele manieren van klantcontact: directe communicatiekanalen, zoals telefonie, e-mail en brievenbus reclame. Above-the-line kanalen zoals radio en televisie. En nieuwere technieken zoals mobiele apps, QR-codes en Layar. Hoe maakt u de juiste keuze? En hoe verbindt ú alle kanalen en contacten met elkaar? Hoe krijgt u grip op de multichannel klant?

Verbinden van contacten, verhogen van uw rendement

De vraag is natuurlijk: hoe maximaliseer je het rendement van klantcontact? Hoe laat je het ene kanaal het andere kanaal versterken? Daarvoor is het zaak om samen te werken met een partij die raad weet met het opbouwen multichannel klantrelaties. Maar ook inzicht weet te verschaffen in de optelsom van alle contacten. Zodat u efficiënt en effectief klanten kunt behouden (retentie), terugwinnen (winback) of de relatie uitbouwen (cross-selling en upselling).

Zelf doen of uitbesteden?

Wij kunnen u helpen bij het stroomlijnen van de meest complexe multichannel-campagnes. Dat doen we dagelijks voor tal van grote organisaties, die hun campagnemanagement deels of geheel aan ons hebben uitbesteed. Bij elkaar coördineren wij jaarlijks voor hen de productie en verzending van:

  • 1 miljard prints
  • 600 miljoen e-documenten
  • 100 miljoen e-mails
  • 1,4 miljoen sms-berichten
  • 80 miljoen geleverde adressen
  • 10 miljoen telefonische contacten

Zeker in campagnes die zich over meerdere media uitstrekken, is advies op maat van één centraal contactpersoon essentieel. Zo kunt u overal aanwezig zijn en toch met één stem spreken.

Multichannel én single channel

We kunnen u ondersteunen door het uit handen nemen van al uw multichannel campagnemanagement activiteiten. Maar uiteraard kunt u bij ons ook terecht voor single-channel oplossingen:

Meer weten over multichannel campagnemanagement?

Maak een afspraak met een van onze experts. Die vertelt u graag meer over de mogelijkheden.

Uitgelicht

Campagnemanagementtips uit de vier hoofdstappen van het campagnemanagementproces voor een succesvol 2014

Drempels om met elkaar in contact te komen worden steeds lager. Hoe kan Customer Service inspelen op de grenzeloosheid van social media?

Groei naar resultaatgerichte communicatie door effectiviteit en efficiency samen te brengen. Een groeipad en tips voor campagnemanagement.

Wat is uw uitdaging? Nieuwe doelgroepen bereiken? Geïnteresseerde kopers sneller over de streep trekken? De loyaliteit van uw klanten versterken?

Voigt Travel is op zoek naar nieuwe klanten voor autovakanties naar Sicilië of Sardinië. Cendris brengt via een doelgroepanalyse eerst de doelgroep in kaart.

Webshop-eigenaren kijken vaak enkel naar website traffic en conversie. In zeven stappen van webanalytics naar klantanalyse naar klantcommunicatie.

Meer weten?