ProspectAnalyse: de marktanalyse om snel nieuwe klanten te vinden

Waarom ProspectAnalyse?

  • Inzicht in waar uw nieuwe klanten zich bevinden en hoe u hen kunt bereiken
  • Acquisitie tegen zo laag mogelijke kosten
  • Succesvol werven van alleen de interessante prospects

Alleen waardevolle prospects

Bent u op zoek naar nieuwe klanten? U vindt ze snel en effectief als u eerst een marktanalyse laat uitvoeren. U ontdekt waar de ‘witte vlekken’ in uw markt zitten, vindt de media waar uw doelgroep zich oriënteert op nieuwe aankopen en komt erachter hoe u deze potentiële klanten het beste kunt benaderen. Zo voorkomt u dat u in uw acquisitie met hagel gaat schieten. Graag helpen we u met een grondige marktanalyse, zodat u alleen uw geld hoeft in te zetten op waardevolle prospects.

Welke prospects staan open voor uw aanbod en welke hebben de meeste potentie?

Met onze uitgebreide marktanalyses kunnen we voor u uitzoeken bij welke prospects u de meeste kans van slagen hebt en welke vervolgens de meeste potentie hebben. Ook beantwoorden we met deze marktanalyse de vraag op welke gebieden van Nederland u het beste uw aandacht kunt vestigen. Vervolgens helpen we u graag met de vraag waar en hoe u deze prospects het beste kunt bereiken. Dat doen we onder meer met wervingsmodellen, gaincharts, scorecards, marktpenetratieanalyses en prospectresponsanalyses. Hebt u daarna behoefte aan ContactGegevens van interessante prospects? Ook daar kunnen we u mee van dienst zijn.

Benut uw marketingbudget efficiënt

Het werven van nieuwe klanten is een kostbare gelegenheid. Veel organisaties besteden er een substantieel deel van hun marketingbudget aan. Met een prospectanalyse krijgt u meer inzicht in de scoringskans die u bij potentiële nieuwe klanten hebt. Zo kunt u effectiever leads genereren en uw marketingbudget efficiënter benutten.

Hand in hand met klant- en doelgroepanalyse en marktsegmentatie

Een KlantAnalyse is vaak een goed vertrekpunt voor een ProspectAnalyse. Als u weet welke klanten het meest winstgevend zijn, is het eenvoudiger om daar ‘lookalikes’ bij te zoeken. Samen met een DoelgroepAnalyse is een ProspectAnalyse is bovendien nuttige brandstof voor uw marktsegmentatie. Zo kunt u uw marketing- en communicatieboodschappen afstemmen op elke doelgroep, niet alleen voor bestaande klanten, maar ook voor de klanten die u op het oog hebt.

Ervaren team van analisten en consultants

Voor onze marktanalyses kunnen we voor zowel bedrijven als consumenten putten uit de grootste databestanden van Nederland. We kunnen Nederlanders onderscheiden onderscheiden op het vlak van lifestyle en interesses, maar ook ook demografisch, psychografisch en nog veel meer. Van Nederlandse bedrijven weten we welke écht actief zijn, waar en in welke branche, hoe groot ze zijn, wie hun beslissers zijn, zelfs hoe hun wagenpark eruitziet. Zo maken we uw leads echt waardevol. Met een team dat jarenlange ervaring heeft opgebouwd in marktonderzoek voor gerenommeerde merken, kunnen we snel en effectief in actie komen voor elk type prospectanalyse dat u voor ogen hebt.

Ook een ProspectAnalyse?

Maak een afspraak met een van onze experts. Die vertelt u graag meer over onze uitgebreide analysemogelijkheden.

Andere producten in Communicatie Inzicht: meer waarde met marketing intelligence

Weten of uw product of dienst aanslaat? De ProductMonitor is een middel waarmee u het succes van uw propositie helder in kaart brengt.
Met pre-tests en effectenonderzoek meten of uw directe communicatie aanslaat? Met de CommunicatieMonitor krijgt u heldere communicatieanalyses.
Welke kanalen kunt u het beste inzetten om uw klanten goed te bereiken? Met de KanaalMonitor meet u de effectiviteit van al uw contactmomenten en optimaliseert u uw channel management.
Wilt u weten wat er in bepaalde markten gebeurt? Wat de behoeften zijn in specifieke branches? En hoe communicatiekanalen in die sectoren worden gebruikt?
Weet u wie uw klanten zijn? Waar komen ze vandaan? Wat houdt hen bezig? En wat maakt sommige klanten anders dan andere klanten? Als u dat weet, kunt u veel gerichter op wensen inspelen.
U wilt uw aandacht zo goed mogelijk verdelen over uw klanten. En zo gericht mogelijk communiceren. Segmentatie is een belangrijke eerste stap als u dichter op uw doelgroepen wilt zitten.
Een klant die voelt u dat hem begrijpt, doet graag opnieuw zaken met u. Maar dan is het wel belangrijk dat u weet wat die klant beweegt. Met een klantanalyse van Cendris krijgt u uw klanten van top tot teen in beeld.
Wilt u zakendoen met de gemiddelde Nederlander of toch liever met een klant met gezicht? Dankzij DoelgroepAnalyse kunt u gericht en relevant communiceren.

Meer weten?