MarktMonitor: verover markten met slim behoefteonderzoek

Waarom MarktMonitor?

  • Inzicht in de behoeften en trends in een markt of communicatiekanaal
  • Aanknopingspunten voor tactisch en strategisch marketingbeleid
  • Marktontwikkelingen meteen vertalen naar uw klantenbestand

Met een behoefteonderzoek naar de vraag in specifieke markten kunt u beter dan uw concurrenten inspelen op trends en ontwikkelingen.

Een specifieke markt voor u in kaart gebracht

Wilt u weten wat er in bepaalde markten gebeurt? Wat de behoeften zijn in specifieke branches? En hoe communicatiekanalen in die sectoren worden gebruikt? Via de MarktMonitor kunt u een behoefteonderzoek laten doen naar de vraag in specifieke markten of marktsegmenten. De inzichten die u daarmee verkrijgt, bieden aanknopingspunten voor uw tactische en strategische marketingbeleid. Bovendien signaleert u trends eerder dan uw concurrenten.

Breed onderzoek in vele markten en communicatiekanalen

MarktMonitor doet elk jaar breed marktonderzoek naar een groot aantal branches en communicatiekanalen. Denk daarbij aan de reisbranche, de automotive-sector, de woonsector, de financiële dienstverlening, goede doelen, lifestyle, retail en (social) media. Een breed spectrum aan vragen komt daarin aan bod. Hoe ziet de markt eruit? Welke producten worden er interessant gevonden? Hoe is hun klanttevredenheid? Maar ook behoefteonderzoek naar toekomstige wensen en gedrag. Een voorbeeld: als 10% van de Nederlanders geïnteresseerd in elektrisch rijden, wat betekent dat dan voor uw markt? En hoe zien die toekomstige elektrische rijders er dan uit?

Maak de doorvertaling naar uw klantenbestand

De trends die de MarktMonitor voor u signaleert, kunt u rechtstreeks doorvertalen naar uw klantenbestand. Zo kunt effectief aansluiten op de behoeften in uw markt. Desgewenst kunt u die markt zelfs verder opsplitsen in specifieke doelgroepen. Met de trends en inzichten die u krijgt uit onze behoefteonderzoeken, beschikt u bovendien over informatie waarmee u uw tactische en strategische marketingplannen kunt onderbouwen. Zo kunt u ook op langere termijn een voorsprong op uw concurrenten behouden.

Continue in contact met de markt

Door onze contacten in de markt leveren enkele honderdduizenden consumenten een bijdrage aan de MarktMonitor. Deze onderzoeken vinden jaarlijks plaats, zodat ontwikkelingen in de markt goed te volgen zijn. De resultaten halen geregeld het nieuws! Klanten benaderen ons daarom regelmatig actief om een doorvertaling te maken naar hun markt en klantenbestand.

Eerst kennismaken met ons behoefteonderzoek?

Cendris biedt gratis korte presentaties. U kunt ook een uitgebreider whitepaper aanvragen over dit thema.

Ook zo’n doorvertaling?

Maak een afspraak met een van onze accountmanagers. Die vertelt u graag meer over de mogelijkheden.

Andere producten in Communicatie Inzicht: meer waarde met marketing intelligence

Weten of uw product of dienst aanslaat? De ProductMonitor is een middel waarmee u het succes van uw propositie helder in kaart brengt.
Met pre-tests en effectenonderzoek meten of uw directe communicatie aanslaat? Met de CommunicatieMonitor krijgt u heldere communicatieanalyses.
Welke kanalen kunt u het beste inzetten om uw klanten goed te bereiken? Met de KanaalMonitor meet u de effectiviteit van al uw contactmomenten en optimaliseert u uw channel management.
Weet u wie uw klanten zijn? Waar komen ze vandaan? Wat houdt hen bezig? En wat maakt sommige klanten anders dan andere klanten? Als u dat weet, kunt u veel gerichter op wensen inspelen.
U wilt uw aandacht zo goed mogelijk verdelen over uw klanten. En zo gericht mogelijk communiceren. Segmentatie is een belangrijke eerste stap als u dichter op uw doelgroepen wilt zitten.
Bent u op zoek naar nieuwe klanten? Ontdekt waar de ‘witte vlekken’ in uw markt zitten, vindt de media waar uw doelgroep zich oriënteert en hoe u deze potentiële klanten het beste kunt benaderen.
Een klant die voelt u dat hem begrijpt, doet graag opnieuw zaken met u. Maar dan is het wel belangrijk dat u weet wat die klant beweegt. Met een klantanalyse van Cendris krijgt u uw klanten van top tot teen in beeld.
Wilt u zakendoen met de gemiddelde Nederlander of toch liever met een klant met gezicht? Dankzij DoelgroepAnalyse kunt u gericht en relevant communiceren.

Meer weten?