Cendris Marketing Intelligence model

Gestructureerd marketing intelligence bedrijven

Cendris draagt bij aan uw marketing intelligence met een gestructureerde marketing intelligence model. We meten voortdurend de effectiviteit van uitingen en campagnes, maar ook de stand van zaken op het gebied van klanttevredenheid, serviceniveau en nog veel meer. We gaan samen mét u voor het resultaat. Maar hoe doen we dat? Cendris hanteert een heldere aanpak, bestaande uit de volgende vier stappen

Cendris Marketing Intelligence model

Stap 1: combineren van relevante data

Allereerst combineren we alle relevante data, offline en online, intern en extern, uit databases of uit onderzoek, want zonder data heeft marketing intelligence geen bestaansrecht. Daarvoor kunnen we onder andere putten ons eigen databases, met 2,3 miljoen actieve bedrijven en 7,3 miljoen consumenten de grootste klantendatabases van Nederland.

Stap 2: modellen opstellen

Vervolgens stellen we modellen op waarmee we voorspellingen doen en klantprofielen kunnen opstellen, maar ook complexe klantwaardeberekeningen en segmentatieanalyses kunnen maken.

Stap 3: inzicht en overzicht verkrijgen

De volgende stap is inzicht krijgen in de wensen, verwachtingen en gevoelens van uw (potentiële) klanten, maar ook in hun voorkeuren en gedragingen per kanaal. Daarvoor analyseren we bijvoorbeeld de informatie uit uw contactmomenten en peilen we wat er in de social media over u wordt gezegd. Zo stellen we een compleet klantbeeld op, op basis van klantwaarde én behoeften.

Stap 4: actief op waarde sturen

Tot slot helpen we u met de beslissingen die daadwerkelijk waarde creëren. Hoe personaliseert u uw boodschap op aanbod, kanaal, toon en tijdstip? Hoe combineert u slim verschillende verkoop- en servicekanalen? Hoe kunt u uw kennis van de behoeften van uw klanten inzetten voor effectieve cross-selling, upselling en deepselling?

De Marketing Intelligence oplossingen van Cendris

Cendris beschikt over een brede reeks oplossingen voor het vergroten van uw marketing intelligence:

  • DoelgroepAnalyse: wilt u doen zakendoen met de gemiddelde Nederlander of toch liever met een klant met gezicht? Dankzij doelgroepanalyse kunt u gericht en relevant communiceren.
  • KlantAnalyse: met een klantanalyse van Cendris krijgt u uw klanten van top tot teen in beeld. Zo haalt u het maximale uit elke klant.
  • ProspectAnalyse: met een prospectanalyse van Cendris helpen we u met het analyseren van uw markt, zodat u alleen uw geld hoeft in te zetten op potentieel waardevolle prospects. Zo haalt u alleen de beste nieuwe klanten in huis.
  • Segmentatie: met de scherpste segmentatiemogelijkheden van Nederland haalt u het maximale uit uw marketingbudget
  • KlantProfielen: dankzij klantprofielen weet u wie uw klanten zijn. Het resultaat: meer marketingrendement, gerichte productinnovatie, hogere omzet, meer loyaliteit.
  • CommunicatieMonitor: wilt u met pre-tests en effectenonderzoek meten of uw directe communicatie aanslaat? De CommunicatieMonitor brengt de effectiviteit van uw campagne helder in kaart.
  • MarktMonitor: met een behoefteonderzoek naar de vraag in specifieke markten kunt u beter dan uw concurrenten inspelen op trends en ontwikkelingen.
  • KanaalMonitor: welke kanalen kunt u het beste inzetten om uw klanten goed te bereiken? Met de KanaalMonitor meet u de effectiviteit van al uw contactmomenten.
  • ProductMonitor: wilt u weten of uw product of dienst aanslaat? De ProductMonitor brengt het succes van uw propositie helder in kaart.

Meer weten?