KlantProfielen: alsof u al uw klanten persoonlijk kent

Waarom KlantProfielen?

  • Meer omzet en loyaliteit door beter op klanten afgestemd aanbod
  • Makkelijker ‘look-a-likes’ vinden van uw beste klanten
  • Gerichte marketing en communicatie
  • Scherpe klantsegmentatie met ruim 1.000 kenmerken

Dankzij KlantProfielen weet u wie uw klanten zijn. Het resultaat: meer marketingrendement, gerichte productinnovatie, hogere omzet, meer loyaliteit.

Hoe goed kent u uw klanten?

Weet u wie uw klanten zijn? Waar komen ze vandaan? Wat houdt hen bezig? En wat maakt sommige klanten anders dan andere klanten? Als u dat weet, kunt u veel gerichter op wensen inspelen. Die consumentenkennis bundelen we al jaren in onze databases en maken daarmee scherpe klantprofielen. Heel handig.

Klantprofielen geven uw klanten een gezicht

U kunt uw klantenbestand tegen de meetlat van Cendris leggen. Cendris beschikt over ruim 1.000 kenmerken. Daarmee kunt u uw eigen klantgegevens vergelijken. En omdat zoveel kenmerken beschikbaar zijn, kunt u scherper significante verschillen in klantgroepen detecteren. Ten opzichte van heel Nederland, een deel daarvan of ten opzichte van andere klantdata die u in huis heeft.

Kant en klare consumententypes

Een speciale vorm van profielen zijn de consumententypes van Cendris. Cendris heeft Nederland ingedeeld in 11 kant en klare consumententypes met meer dan 40 bijbehorende subtypes, die een brede variatie aan socio-demografische, psychografische en lifestyle-kenmerken vertegenwoordigen. Deze profielen geven uw klanten heel praktisch een herkenbaar gezicht.

Voor als u uw klanten gerichter van dienst wil zijn

Hebt u het gevoel dat u uw aanbod te breed of te algemeen is? Of dat u zich met uw marketinginspanningen nodeloos op een te grote of verkeerde groep mensen richt? Met de profileringskennis van Cendris kunt u uw klantenbestand veel scherper segmenteren en daardoor gerichter met hen communiceren. Ook kunt u uw productinnovatie helderder toesnijden op uw beste of nieuwe klanten.

Het vliegwiel van omzet en loyaliteit

Met klantprofielen kunt u een vliegwiel in beweging krijgen. Ze helpen u bij het verder ontwikkelen van uw bestaande klanten én bij het vinden van nieuwe klanten. U weet ze te vinden en u kunt een aanbod maken dat beter aansluit bij de wensen van uw doelgroep. Daarmee verhoogt u bovendien de loyaliteit van uw klanten. Kortom: klantprofielen zijn fundamentele bouwstenen voor een gedegen marketing- en communicatieplan waarmee u klanten bindt, vindt, ontwikkelt en terugwint.

De scherpste Klantprofielen van Nederland

Cendris maakt de scherpste klantprofielen van Nederland. Dat komt doordat onze profielen en consumententypes zijn gebaseerd op de breedste en diepste consumentendatabases die in ons land voorhanden zijn. En we beschikken over jarenlang geavanceerde statistische analyse ervaring. Met andere woorden: we weten wat de overeenkomsten en verschillen zijn tussen alle 7,3 miljoen Nederlandse huishoudens. Al jaren laten we een uitgebreide klantenkring profiteren van deze kennis.

Alvast even spelen?

Alvast speels kennismaken met de consumentenkennis van Cendris? Speel dan de quiz ‘Hoe ziet Nederland eruit?’

Ook leuk: een filmpje dat uitlegt hoe klantprofielen werken:

YouTube voorvertoningsafbeelding

Andere producten in Communicatie Inzicht: meer waarde met marketing intelligence

Weten of uw product of dienst aanslaat? De ProductMonitor is een middel waarmee u het succes van uw propositie helder in kaart brengt.
Met pre-tests en effectenonderzoek meten of uw directe communicatie aanslaat? Met de CommunicatieMonitor krijgt u heldere communicatieanalyses.
Welke kanalen kunt u het beste inzetten om uw klanten goed te bereiken? Met de KanaalMonitor meet u de effectiviteit van al uw contactmomenten en optimaliseert u uw channel management.
Wilt u weten wat er in bepaalde markten gebeurt? Wat de behoeften zijn in specifieke branches? En hoe communicatiekanalen in die sectoren worden gebruikt?
U wilt uw aandacht zo goed mogelijk verdelen over uw klanten. En zo gericht mogelijk communiceren. Segmentatie is een belangrijke eerste stap als u dichter op uw doelgroepen wilt zitten.
Bent u op zoek naar nieuwe klanten? Ontdekt waar de ‘witte vlekken’ in uw markt zitten, vindt de media waar uw doelgroep zich oriënteert en hoe u deze potentiële klanten het beste kunt benaderen.
Een klant die voelt u dat hem begrijpt, doet graag opnieuw zaken met u. Maar dan is het wel belangrijk dat u weet wat die klant beweegt. Met een klantanalyse van Cendris krijgt u uw klanten van top tot teen in beeld.
Wilt u zakendoen met de gemiddelde Nederlander of toch liever met een klant met gezicht? Dankzij DoelgroepAnalyse kunt u gericht en relevant communiceren.

Meer weten?