KlantAnalyse: het maximale uit elke klant

Waarom KlantAnalyse?

  • Helder klantbeeld vanuit vele gezichtspunten
  • Inzicht in de drijfveren en gedrag van uw klanten
  • Gepersonaliseerde cross-sell, upsell en retentie

Uw klant top tot teen in beeld

Een klant die voelt u dat hem begrijpt, doet graag opnieuw zaken met u. Maar dan is het wel belangrijk dat u weet wat die klant beweegt. Met de KlantAnalyse van Cendris krijgt u uw klanten van top tot teen in beeld. Zo kunt u met een gerichte inzet van mensen en middelen meer uit elke klant halen. Want hoe persoonlijker de aanbieding is – of het nu gaat om cross-selling, upselling of retentie – des te groter de kans dat uw klant erop ingaat.

KlantAnalyse vanuit diverse gezichtspunten

Cendris kan u vanuit diverse gezichtspunten een volledig klantbeeld leveren. Bijvoorbeeld een profielanalyse: dan vergelijken we uw klanten met de enorme hoeveelheid gegevens die wij in huis hebben over de Nederlander. Daaruit volgt een beeld van uw klanten en hoe die verschilt ten opzichte van de gemiddelde Nederlander. Andere interessante analyses zijn de klantwaardeanalyse en een nog scherpere variant daarvan, de RFM-analyse, waarmee u kunt sturen op klantwaarde naar aanleiding van recente aankopen, het aantal transacties in een bepaalde periode en de waarde daarvan.

Waarop reageren uw beste klanten, waarom verlaten andere u?

Via slimme analyses kunnen we voorspellen welke klanten u binnenkort gaan verlaten of u verlies gaan opleveren. Zo kunt u besparen op het benaderen van klanten die toch niet zullen reageren of u alleen geld zullen kosten. Te gelijkertijd kunt u onderzoeken waarom u juist voor deze klanten niet interessant bent. Omgekeerd kunt u via klantpiramideonderzoek bepalen wie uw beste en loyaalste klanten zijn of met klantresponsonderzoek te weten komen waarom die klanten zo goed op uw marketingacties reageren.

Inzicht in drijfveren en gedrag

Klanten kunnen allerlei redenen hebben om tot aankoop over te gaan. Als u inzicht had in hun drijfveren en gedrag – of die zelfs kon voorspellen – zou u uw aanbiedingen veel meer kunnen personaliseren. Klantanalyse vormt een voedzame bodem voor cross-selling, upselling en retentieaanbiedingen. Heeft u al een DoelgroepAnalyse laten uitvoeren? Die kunt u mooi gebruiken in combinatie met de kennis uit een KlantAnalyse, bijvoorbeeld een klantwaardeanalyse die laat zien welke klanten verantwoordelijk zijn voor de meeste omzet. De informatie uit uw klantenanalyses is bovendien terugkoppeling waard naar uw doelgroepomschrijvingen.

Ervaren team van analisten en consultants

Voor onze klantanalyses kunnen we voor zowel bedrijven als consumenten putten uit de grootste databestanden van Nederland. Met een team dat jarenlange ervaring heeft opgebouwd in marktonderzoek voor gerenommeerde merken, kunnen we snel en effectief in actie komen voor elk type klantanalyse dat u voor ogen hebt.

Ook een klantanalyse?

Maak een afspraak met een van onze accountmanagers. Die vertelt u graag meer over onze uitgebreide analysemogelijkheden.

Andere producten in Communicatie Inzicht: meer waarde met marketing intelligence

Weten of uw product of dienst aanslaat? De ProductMonitor is een middel waarmee u het succes van uw propositie helder in kaart brengt.
Met pre-tests en effectenonderzoek meten of uw directe communicatie aanslaat? Met de CommunicatieMonitor krijgt u heldere communicatieanalyses.
Welke kanalen kunt u het beste inzetten om uw klanten goed te bereiken? Met de KanaalMonitor meet u de effectiviteit van al uw contactmomenten en optimaliseert u uw channel management.
Wilt u weten wat er in bepaalde markten gebeurt? Wat de behoeften zijn in specifieke branches? En hoe communicatiekanalen in die sectoren worden gebruikt?
Weet u wie uw klanten zijn? Waar komen ze vandaan? Wat houdt hen bezig? En wat maakt sommige klanten anders dan andere klanten? Als u dat weet, kunt u veel gerichter op wensen inspelen.
U wilt uw aandacht zo goed mogelijk verdelen over uw klanten. En zo gericht mogelijk communiceren. Segmentatie is een belangrijke eerste stap als u dichter op uw doelgroepen wilt zitten.
Bent u op zoek naar nieuwe klanten? Ontdekt waar de ‘witte vlekken’ in uw markt zitten, vindt de media waar uw doelgroep zich oriënteert en hoe u deze potentiële klanten het beste kunt benaderen.
Wilt u zakendoen met de gemiddelde Nederlander of toch liever met een klant met gezicht? Dankzij DoelgroepAnalyse kunt u gericht en relevant communiceren.

Meer weten?