KanaalMonitor: het startpunt voor effectief channel management

Waarom KanaalMonitor?

  • Onderzoek naar de kanalen die passen bij uw communicatiedoelen
  • Eenmalig of continu onderzoek naar de effectiviteit van al uw ‘touchpoints’
  • Winstgevendheid van al uw kanalen verhogen

Welke kanalen kunt u het beste inzetten om uw klanten goed te bereiken? Met de KanaalMonitor meet u de effectiviteit van al uw contactmomenten. En optimaliseert u uw channel management.

De juiste mix voor effectief channel management

Bellen, e-mail, de winkel: het is maar greep uit de manieren waarop u contact met uw klanten kunt hebben. Maar welke manieren zijn voor u echt effectief? Wat verwachten klanten van de verschillende contactmomenten? Hoe is hun gedrag per kanaal? Met welke mix van kanalen bereikt u een effectief channel management? Dankzij ons contactpuntenonderzoek weet u welke klanten u via welk kanaal het beste kunt bereiken, passend bij de communicatiedoelen die u zich van tevoren heeft gesteld.

Eenmalig onderzoek of continumeting met dashboard

We kunnen de effectiviteit van uw ‘touchpoints’ (de punten waar uw klanten in contact komen met uw organisatie) op verschillende manieren voor u meten. Een eenmalige KanaalMonitor stellen we in samenspraak met u op en kan een of meer kanalen beslaan. Als u kiest voor een gestandaardiseerd onderzoek, beschikt u snel en tegen lage kosten over concrete informatie die u kunt inzetten voor channel management verbeteracties. We kunnen ook doorlopend onderzoek voor u verrichten. Dan meet de KanaalMonitor continu een of meer kanalen voor inbound- en outbound-contact. Als u wilt, kunt u real-time op de hoogte blijven via een dashboard met nuttige managementinformatie.

Inzicht in de bijdrage van elk kanaal

Met ons kanaalonderzoek krijgt u inzicht in de manier waarop uw klanten omgaan met elk kanaal en wat hun verwachtingen ervan zijn. Ook ontdekt u hoe elk kanaal heeft bijgedragen aan het succes van uw campagnes. Zo kunt u uw channel management beter afstemmen op uw doelgroepen en daarmee de winstgevendheid van elk kanaal verhogen.

Ontwikkeld samen met de wetenschap

Cendris beschikt over zeer ruimte ervaring in het veld van directe communicatie. We voeren ons kanaalonderzoek uit voor zeer grote, gerenommeerde organisaties. Die kiezen ook voor de KanaalMonitor omdat ons onderzoeksmodel is ontwikkeld in samenwerking met wetenschappers op het gebied van directe communicatie.

Ook uw contactmomenten meten?

Maak een afspraak met een van onze accountmanagers. Die vertelt u graag meer over de mogelijkheden.

Andere producten in Communicatie Inzicht: meer waarde met marketing intelligence

Weten of uw product of dienst aanslaat? De ProductMonitor is een middel waarmee u het succes van uw propositie helder in kaart brengt.
Met pre-tests en effectenonderzoek meten of uw directe communicatie aanslaat? Met de CommunicatieMonitor krijgt u heldere communicatieanalyses.
Wilt u weten wat er in bepaalde markten gebeurt? Wat de behoeften zijn in specifieke branches? En hoe communicatiekanalen in die sectoren worden gebruikt?
Weet u wie uw klanten zijn? Waar komen ze vandaan? Wat houdt hen bezig? En wat maakt sommige klanten anders dan andere klanten? Als u dat weet, kunt u veel gerichter op wensen inspelen.
U wilt uw aandacht zo goed mogelijk verdelen over uw klanten. En zo gericht mogelijk communiceren. Segmentatie is een belangrijke eerste stap als u dichter op uw doelgroepen wilt zitten.
Bent u op zoek naar nieuwe klanten? Ontdekt waar de ‘witte vlekken’ in uw markt zitten, vindt de media waar uw doelgroep zich oriënteert en hoe u deze potentiële klanten het beste kunt benaderen.
Een klant die voelt u dat hem begrijpt, doet graag opnieuw zaken met u. Maar dan is het wel belangrijk dat u weet wat die klant beweegt. Met een klantanalyse van Cendris krijgt u uw klanten van top tot teen in beeld.
Wilt u zakendoen met de gemiddelde Nederlander of toch liever met een klant met gezicht? Dankzij DoelgroepAnalyse kunt u gericht en relevant communiceren.

Meer weten?