DoelgroepAnalyse: gericht en relevant communiceren met uw klanten

Waarom DoelgroepAnalyse?

  • Effectieve acties en campagnes dankzij meer inzicht in uw klanten
  • Kennis over taalgebruik, vormgeving, verkoopargumenten en mediagebruik die het beste aansluiten op uw klanten
  • Analytische onderbouwing van uw marketing- en communicatieplannen

Uw doelgroepen in kaart

Wat voor mensen zijn uw klanten eigenlijk? Een belangrijke vraag, want als u een plaatje voor u ziet van uw beste klanten, kunt u gerichter en relevanter met hen communiceren. De hogere attentiewaarde van uw marketingacties vergroot vervolgens de kans dat klanten (opnieuw) zaken met u doen. Via een doelgroepanalyse kunnen wij helpen met het in kaart brengen van uw doelgroepen: wie ze zijn, waar ze zijn te vinden, hoe ze zich gedragen, wat hun wensen en voorkeuren zijn, hoe u hen kunt bereiken.

Van gemiddelde Nederlander naar persona's en klanten met een gezicht

Cendris levert u een globale maar toch complete doelgroepbeschrijving. Dit kunnen we doen door uw klantenbestand te vergelijken met de enorme hoeveelheid gegevens die wij in huis hebben over de Nederlander. Daaruit volgt een beeld van uw klanten en hoe die verschillen ten opzichte van ‘de gemiddelde Nederlander’. Daarnaast kunnen we u helpen met gericht doelgroeponderzoek. Daarvoor doen we kwalitatief of kwantitatief onderzoek naar een specifieke selectie uit uw doelgroep. Als u uw klanten echt voor u wilt zien, kunnen we een bijdrage leveren door het opstellen van persona’s. Dit zijn profielen van verzonnen mensen die typische klanten van u zijn. Zo krijgt uw klant ‘een gezicht’. Ook dat kan helpen bij het bepalen van de juiste aanbiedingen, de juiste tone-of-voice en de juiste opmaak van uw marketing- en communicatiemateriaal.

Snelle analyse of grondig onderzoek

De juiste doelgroep bepalen – en alles wat daarbij hoort – is een belangrijke stap in het effectiever maken van uw marketing- en communicatie-inspanningen. Welke taalgebruik past het beste bij uw klanten? Voor welke opmaak zijn ze gevoelig? Welke factoren zijn belangrijk als u hen een aanbieding wilt doen? Van welke (social) media maken ze gebruik? Waar wonen ze als u een nieuwe vestiging wilt openen? Wat is het publiek dat naar een bepaalde vestiging komt? Via onze diepgaande doelgroepanalyses krijgt u antwoord op deze vragen. Wilt u nog dieper graven tot op klantniveau? Overweeg dan onze KlantAnalyse.

Ervaren team van analisten en consultants

Voor onze doelgroepanalyses kunnen we voor zowel bedrijven als consumenten putten uit de grootste databestanden van Nederland. Met een team dat jarenlange ervaring heeft opgebouwd in marktonderzoek voor gerenommeerde merken, kunnen we snel en effectief in actie komen voor elk type doelgroepanalyse dat u voor ogen hebt.

Ook een doelgroepAnalyse?

Maak een afspraak met een van onze accountmanagers. Die vertelt u graag meer over onze uitgebreide analysemogelijkheden.

Andere producten in Communicatie Inzicht: meer waarde met marketing intelligence

Weten of uw product of dienst aanslaat? De ProductMonitor is een middel waarmee u het succes van uw propositie helder in kaart brengt.
Met pre-tests en effectenonderzoek meten of uw directe communicatie aanslaat? Met de CommunicatieMonitor krijgt u heldere communicatieanalyses.
Welke kanalen kunt u het beste inzetten om uw klanten goed te bereiken? Met de KanaalMonitor meet u de effectiviteit van al uw contactmomenten en optimaliseert u uw channel management.
Wilt u weten wat er in bepaalde markten gebeurt? Wat de behoeften zijn in specifieke branches? En hoe communicatiekanalen in die sectoren worden gebruikt?
Weet u wie uw klanten zijn? Waar komen ze vandaan? Wat houdt hen bezig? En wat maakt sommige klanten anders dan andere klanten? Als u dat weet, kunt u veel gerichter op wensen inspelen.
U wilt uw aandacht zo goed mogelijk verdelen over uw klanten. En zo gericht mogelijk communiceren. Segmentatie is een belangrijke eerste stap als u dichter op uw doelgroepen wilt zitten.
Bent u op zoek naar nieuwe klanten? Ontdekt waar de ‘witte vlekken’ in uw markt zitten, vindt de media waar uw doelgroep zich oriënteert en hoe u deze potentiële klanten het beste kunt benaderen.
Een klant die voelt u dat hem begrijpt, doet graag opnieuw zaken met u. Maar dan is het wel belangrijk dat u weet wat die klant beweegt. Met een klantanalyse van Cendris krijgt u uw klanten van top tot teen in beeld.

Meer weten?