CommunicatieMonitor: het instrument voor resultaatgerichte communicatieanalyses

Waarom CommunicatieMonitor?

  • Pre-tests op boodschap, toon en vorm
  • Na afloop heldere analyse op bereik, beoordeling, waardering, kennistoename, interesse, sympathie en respons
  • Handzame inzichten in communicatiekracht en -effect waarmee reclamebureau direct aan de slag kan

Met pre-tests en effectenonderzoek meten of uw directe communicatie aanslaat? Met de CommunicatieMonitor krijgt u heldere communicatieanalyses. Wij brengen de effectiviteit van uw campagne in kaart.

Zeker weten dat uw campagne aanslaat

Met een mailing of een huis-aan-huisfolder kunt u potentieel enorm veel mensen bereiken. Maar hoe weet u zeker dat uw campagne aanslaat? Met de CommunicatieMonitor van Cendris krijgt u een heldere communicatieanalyse, bestaande uit onderzoeken vooraf en achteraf. U krijgt handvatten waarmee uw reclamebureau meteen aan de slag kan, zodat u de winstgevendheid van uw directe communicatie direct kunt verhogen.

Pre-test vooraf, effectenonderzoek na afloop van uw campagne

De CommunicatieMonitor bestaat uit een pre-test die inzicht geeft in de mate waarin potentiële ontvangers uw mailing of huis-aan-huisfolder waarderen. Na afloop van de campagne kunnen we een vervolgonderzoek doen dat de bereikte communicatiekracht en communicatie-effecten van uw uiting meet. Allround communicatieanalyses dus.

Meteen aan de slag met verbeteracties

De resultaten van onze communicatieanalyse bieden volop stof voor uw reclamebureau. U kunt meteen met verbeteracties aan de slag. Zo levert de pre-test nuttige informatie op als het gaat om de boodschap, de tone-of-voice en de vormgeving van uw uiting. Ook het naonderzoek geeft antwoord op vele vragen. Wat was het bereik, de beoordeling, de waardering? Welke interesse toonden de ontvangers? Hoe is hun kennis over u of uw product toegenomen door de mailing? Is hun sympathie ten opzichte van u gegroeid? Uiteraard vertellen we u ook waarom de respons zo hoog (of zo laag) was en of uw naamsbekendheid is toegenomen.

Ontwikkeld samen met de wetenschap

Cendris beschikt over zeer ruimte ervaring in het veld van directe communicatie. We voeren onze pre-test- en effectenonderzoeken uit voor zeer grote, gerenommeerde organisaties. Die kiezen ook voor de CommunicatieMonitor omdat ons onderzoeksmodel is ontwikkeld in samenwerking met wetenschappers op het gebied van directe communicatie.

Ook een communicatieanalyse maken?

Maak een afspraak met een van onze accountmanagers. Die vertelt u graag meer over de mogelijkheden.

Andere producten in Communicatie Inzicht: meer waarde met marketing intelligence

Weten of uw product of dienst aanslaat? De ProductMonitor is een middel waarmee u het succes van uw propositie helder in kaart brengt.
Welke kanalen kunt u het beste inzetten om uw klanten goed te bereiken? Met de KanaalMonitor meet u de effectiviteit van al uw contactmomenten en optimaliseert u uw channel management.
Wilt u weten wat er in bepaalde markten gebeurt? Wat de behoeften zijn in specifieke branches? En hoe communicatiekanalen in die sectoren worden gebruikt?
Weet u wie uw klanten zijn? Waar komen ze vandaan? Wat houdt hen bezig? En wat maakt sommige klanten anders dan andere klanten? Als u dat weet, kunt u veel gerichter op wensen inspelen.
U wilt uw aandacht zo goed mogelijk verdelen over uw klanten. En zo gericht mogelijk communiceren. Segmentatie is een belangrijke eerste stap als u dichter op uw doelgroepen wilt zitten.
Bent u op zoek naar nieuwe klanten? Ontdekt waar de ‘witte vlekken’ in uw markt zitten, vindt de media waar uw doelgroep zich oriënteert en hoe u deze potentiële klanten het beste kunt benaderen.
Een klant die voelt u dat hem begrijpt, doet graag opnieuw zaken met u. Maar dan is het wel belangrijk dat u weet wat die klant beweegt. Met een klantanalyse van Cendris krijgt u uw klanten van top tot teen in beeld.
Wilt u zakendoen met de gemiddelde Nederlander of toch liever met een klant met gezicht? Dankzij DoelgroepAnalyse kunt u gericht en relevant communiceren.

Meer weten?