Communicatie Inzicht: meer waarde met marketing intelligence

Wat weet u van uw klanten?

Bestaande klantrelaties in stand houden en liefst ook nog uitbouwen, nieuwe klanten over de streep trekken met relevante aanbiedingen, verloren klanten terugwinnen: het zijn de doelstellingen van iedere marketing- en communicatieafdeling. Maar weet u wat uw klanten eigenlijk van u en uw producten vinden? Kunt u hen een passend aanbod doen? Weet u waar uw klanten graag kopen, hoe ze dat doen en wat ze nog meer kopen? En weet u welke klanten mogelijk afhaken of misschien niet zullen betalen? Met andere woorden: hoe staat het met uw marketing intelligence?

Fact based aan de slag, zowel offline als online

Als u marketing bedrijft op basis van harde feiten, kunt u bijvoorbeeld de winstgevendheid van klanten berekenen ten opzichte van uw marketing- en communicatiebestedingen. Met marktonderzoek en database-analyse verkrijgt u helder inzicht in het gedrag en de wensen van uw klanten. Online zijn daar behavioral targeting, zoekmachineanalyse en socialmedia-analyse aan toe te voegen, voor onderzoek naar individueel zoekgedrag, meningen, trends en voorkeuren op internet. Of wilt u nieuwe markten betreden? Dan kunnen market-entry-studies en concurrentieanalyses u helpen bij het nemen van een gefundeerde beslissing.

Gestructureerd naar een beter marketingresultaat

Cendris draagt bij aan uw marketing intelligence met een gestructureerde aanpak. We meten voortdurend de effectiviteit van uitingen en campagnes, maar ook de stand van zaken op het gebied van klanttevredenheid, serviceniveau en nog veel meer. We gaan samen mét u voor het resultaat.

Marketing Intelligence Cendris

Een brede reeks oplossingen

Cendris beschikt over een brede reeks oplossingen voor het vergroten van uw marketing intelligence:

  • DoelgroepAnalyse: wilt u doen zakendoen met de gemiddelde Nederlander of toch liever met een klant met gezicht? Dankzij doelgroepanalyse kunt u gericht en relevant communiceren.
  • KlantAnalyse: met een klantanalyse van Cendris krijgt u uw klanten van top tot teen in beeld. Zo haalt u het maximale uit elke klant.
  • ProspectAnalyse: met een prospectanalyse van Cendris helpen we u met het analyseren van uw markt, zodat u alleen uw geld hoeft in te zetten op potentieel waardevolle prospects. Zo haalt u alleen de beste nieuwe klanten in huis.
  • Segmentatie: met de scherpste segmentatiemogelijkheden van Nederland haalt u het maximale uit uw marketingbudget
  • KlantProfielen: dankzij klantprofielen weet u wie uw klanten zijn. Het resultaat: meer marketingrendement, gerichte productinnovatie, hogere omzet, meer loyaliteit.
  • CommunicatieMonitor: wilt u met pre-tests en effectenonderzoek meten of uw directe communicatie aanslaat? De CommunicatieMonitor brengt de effectiviteit van uw campagne helder in kaart.
  • MarktMonitor: met een behoefteonderzoek naar de vraag in specifieke markten kunt u beter dan uw concurrenten inspelen op trends en ontwikkelingen.
  • KanaalMonitor: welke kanalen kunt u het beste inzetten om uw klanten goed te bereiken? Met de KanaalMonitor meet u de effectiviteit van al uw contactmomenten.
  • ProductMonitor: wilt u weten of uw product of dienst aanslaat? De ProductMonitor brengt het succes van uw propositie helder in kaart.

Uitgelicht

Wilt u zakendoen met de gemiddelde Nederlander of toch liever met een klant met gezicht? Dankzij DoelgroepAnalyse kunt u gericht en relevant communiceren.

Meer weten?