Meer proefritten en servicecontracten door een nieuwe kijk op automotive marketing

Crisis in de automotive branche?

Zit de autobranche in de hoek waar de klappen vallen? Bij sommige dealers zijn de verkoopdalingen inderdaad behoorlijk spectaculair. Het lijkt wel alsof de jongste generatie helemaal niet meer om auto’s geeft. En het is vechten om de onderhoudsmarkt. Zijn er nog wel kansen in deze snel veranderende markt?

Er zijn ook mogelijkheden voor meer omzet

Jongeren zijn in toenemende mate via social media te bereiken. Een mogelijk interessant nieuw kanaal voor u?  En met de vergrijzing is een speciale 50+-propositie misschien een slimme keus. Dit zijn slechts enkele willekeurige openingen voor innovatieve automotive marketing.

Een frisse blik op automotive marketing

Wat is uw uitdaging? Nieuwe doelgroepen bereiken? Geïnteresseerde kopers sneller over de streep trekken? De loyaliteit van uw klanten versterken?

Cendris kan u helpen met een frisse blik op de automarkt. Welke doelgroepen passen bij uw modellen? Waarvoor gebruiken ze de auto? Zijn ze wel toe aan een nieuwe auto? Mogelijk communiceren deze doelgroepen via andere kanalen en zijn ze gevoelig voor een andere boodschap en een ander aanbod dan u gewend bent.

Ook het aantal proefritten met 30% omhoog?

En hoe zit het met het verkoopproces van uw doelgroep? Volgen zij de traditionele route van brochureaanvraag, showroombezoek, proefrit tot en met offerte en verkoop? Of verwachten ze een meer innovatieve automotive aanpak? Lukt het uw organisatie om per doelgroep te differentiëren? En van welk type service worden uw klanten eigenlijk blij? Hoe staan ze het liefst met u in contact? Wanneer horen ze graag van u en wanneer ervaren ze u als opdringerig? Onze ervaring: door anders te denken kan het aantal proefritten soms wel met 30% omhoog!

Cendris helpt u resultaatgericht

Wilt u ook meer succes in tijden van tegenspoed? Stap dan in ons resultaatgerichte programma voor automotive marketing. Met onze doelgroepkennis en onze expertise in onderzoek en analyse helpen we u graag op weg. In een totaalprogramma waarin Cendris de regie neemt, maar u de handen aan het stuur houdt.

Andere thema's

Weet u alles over uw klanten en markten? Ja, natuurlijk. Maar weet u ook wat uw klanten morgen doen? Of volgende maand? Bedrijven die het gedrag van hun klanten kunnen voorspellen, doen het op alle vlakken beter.

Meer weten?